2013. december 7., szombat

Mézes Puszedli

Nem rég lettem vele készen,meglepinek szánom a Férjecskémnek aki dolgozik,de remélem hamar haza ér!Szóval kb 2 hónapja kaptunk egy kedves nénitől kóstolóba Puszedlit,és azóta rágja az Uram a fülemet,hogy mikor sütök már neki egy nagyobb adagot mert ez a 4-5 db igen hamar elfogyott és milyen finom volt.Receptet elkértem,de úgy eltettem,hogy nem találtam meg ma,pedig pont most vettem magamon erőt,hogy meglepetés képpen elkézsítsem neki.No,de semmi pánik,van nekünk a jól bevált internet,ahol több Mézes-puszedli recept közül válogathatunk.Most én is így tettem és találtam is egy szinpatikusat,amit el is készítettem.a sütési idő 8-10 perc lenne,de nekem 180-fokon volt az 15 is,így rendesen megsült és nem is égett oda.Mázat is ír a recept,de most nem volt kedvem kísérletezgetni,majd legközelebb.Így is biztos elfogy!
A recept: Mézes Puszedli
-40dk liszt(nálam tönkölyliszt)
-5dk barna cukor(porrá örölve) -nálam sima porcukor :-)
-1 csipet só
-1 kk szódabikarbóna
-1 kk őrölt,fajéj-gyömbér-szegfűszeg-(nálam 3kk mézesfűszerkeverék)
-2 ek tejföl
-4dkg Rama margarin
-12dkg méz
-2 tojás sárgája
Máz: -2 tojás fehérje
        -15 dkg porcukor

Elkészítése:A sütőt előmelegítjük 180C-ra!A száraz anyagokat egy tálba összekeverjük.A margarint és a mézet megolvasztjuk,majd hozzáadjuk a tejfölt és a tojás sárgáját.A két részt (száraz+nedves) jól összedolgozzuk,a cipót 4 részre vágjuk,majd rudat sodrunk belőluk,amiket kis részre vágunk,majd diónyi nagyságú gömböket formálunk én összenyomtam őket a tenyerem közt egy kicsit,majd sütőpapíros tepsibe sorakozttajuk őket és 180 fokon 10-15 perc alatt megsütjük.Azért vigyázzunk meg ne égjen,amikor már kezd barnulni kicsit a teteje vegyük ki! A mázhoz a tojásfehérjét addig keverjük a cukorral amíg el nem olvad a cukor,majd ebbe belemártogatjuk két villa segítségével a puszedliket,amiket aztán vissza teszünk tepsibe és 50C-on légkeveréses sütőben 35-40 perc alatt rászárítjuk.

Nagyon finom! :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése