2013. június 14., péntek

Érzékszervi játékok 1 éveseknek

Mivel Lénám már elmúlt 1 éves,napról-napra egyre többet szeretne tudni a körülötte lévő dolgokról.Eljött a nagy felfedezések idelye,így mindent ki-be pakol,húz-tol,ütögeti a tárgyakat,vizsgálgatja,markolássza,dobálja,lapozgatja könyveit és így tovább.A játékok is jobban lekötik,főleg ha együtt játszunk.
Sokszor adok neki különféle dolgokat,amiket még nem látott nem fogott meg,pl. konyhai eszközöket,sok kupakot,különböző méretű és formályú m.a. flakonokat,dobozokat,amiket szívesen vizsgálgat akár 15 percen keresztül.Nézegeti,forgatja,próbálja egymásba rakni,vagy bele pakolni apró tárgyakat.
Nem kell méregdrága játék ahozz,hogy fejlesszük a babák érzékszerveit az itthoni dolgok is kíválóan megfelelnek erre a célra.
Mint minden gyerkőc az enyém is érdeklődve figyeli mit csinálok,ha a konyhában vagyok pl. a púltra ültetem és alig várja,hogy ő is megfoghassa azokat az anyagokat amikkel én tevékenykedem.Adjunk nyugodtan neki oda mindent ami nem veszélyes számára,hiszen így tanul,fejlődik.
Házi játékok 1 éves kor felett:
Volt egy nagy doboz színezett rizsem,Ételfestékkel könynen meg lehet színesni!Ezt beleöntöttem egy nagyobb tálba.Leterítettem egy m.a. szőnyeget amire rátettem a tálat,apró állatokat és egyéb dolgokat,majd Lénát is oda ültettem.
Amíg én elmosogattam és előkészítettem az ebédnek valót ő csak szedte,markolászta,pakolta a rizsszemeket,dobozból.dobozba vagy szőnyegre,majd seperte,csúsztatta a kis kezet rajta.TÉnyleg nagyon sokáig elszöszmötölt azokkal riszszemekkel.



Majd ha már megunta összeszedtem a maradék rizsszemeket és lefűzhető tasakba öntöttem,amibe tettem egy kartonpapírt a tartás miatt,majd jól leragasztottam,hogy ne húlljanak ki a rizsszemek.
Nagyon szupi kis csőrgőlett de azt teszett a legjobban,hogy a kis ujjaival piszkálta a szemeket és tolta ide -oda őket a zacskóba,de megfogni nem tudta.





Aztán,hogy jó idő kerekedett kint,így jöhetett egy jobb  játék.
A vízes játék.
Egy nagyobb tálba engedtem vízet,majd tüsis építőt tettem bele,de bár mit bele lehet tenni.Plusz még joghurtos  falkont,amivel szintén nagyon szuperül eljátszott az árnyékba.pancsolt,kimerte a vízet a játékokta ki be rakta.



Csináltam neki hngszert is,mégpedig roppant egyszerűt.
Egy sütőformára húztam befőttesgumikat,amiket az újjaival pengetett,mintha citerázna.
Aztán odadtam neki az összes befőttesgumit,fakanalat és tovább játszott.
ez a játék is tetszett neki.





És végül egy zselés játék.
Ehhez nem kell más mint egy doboz olcsó zselé,apró állatok,gyöngyök,egy lefűzhető tasak,ragsztószalag.
A tasakba beleöntöttem a zselét,beletettem az apróságokat,majd jól leragasztottam a zacsi szélét.
És máris egy érdekes játék.A zselét nyomkodja, az apróságokat kivenné.




Jövök maj még más játékokkal is,addig is próbáljátok ki őket.Nagyon fogja élvezni a gyerkőc őket. :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése