2013. június 11., kedd

Kísérletek

Most,hogy itt a jó idő..vagyis mikor jó mikor meg rosszabb...most pl. szakad az eső már 2 óra hosszája,meg dörög és villámlik.Nem barátságos.
De azért én már készülök a jó időre,jobban mondva a vakációra,mert Atisnak már csak 3 nap van az oviból és aztán 2 és fél hónapot itthon tölt velünk egész nap,aminek persze örülök,csak tudom,hogy sok energiámba fog  krülni,hogy ne unatkozzon.
Ezért is már 3 napja böngészem a netet és keresgélek olyan ötletes,mókás,időtöltős,játékokat,feladatokat,amiket a nyáron szeretném ha megcsinálnánk,játszanánk.Persze vannak saját ötletek is,de azért elég sok szuper ötletet találni a világhálón,miért is ne próbáljuk ki azokat is.
Elsőként a kísérletekre öszpontosítottam,hiszen mi még ilyeneket nem is csináltunk,pedig milyen jó móka!!
Nem tartottam a gyermekemet elég érettnek hozzá,de már látom,hogy balgaság volt nem kipróbálni egyes kísérleteket hamarabb.Találtam is jó párat,amiket összegyűjtöttem magamnak és mostantól veletek is megosztom.
2 kísérletet végeztünk ma el,nagyon szeretett volna még többet is,annyira tetszett neki,de szép sorjába.így is hamarabb kezdtük őket mint,hoyg elkezdődött volna a szünidő.
Az első egy elég egyszerű kísérlet,ami egy vulkán kitörésre emlékeszetet.



Kellélek,hozzávalól.
-nagy tepsi
-2 db m.a pohár
-szódabikarbóna
-ecet
-ételfesték

A tepsibe beletettük a poharat.Atis tett bele 1 ek.szódabikarbónát,majd rácseppentett pár csepp ételszínezéket.Aztán ráöntött egy fél pohár ecetet.
Erre nagy sistergés és meginduló,pohárból kifuó hab!!Nagyon meglepődött és nagy nevetésbe tört ki.
Egy baj volt,hogy túl hamar ért véget és még 2-szer meg kellett csinálni.Mindíg nagy siker volt.







2.kísérlet
Tonádó az üvegben
Amikor megtaláltam ezt a kísérletet,rögtön tudtam,hogy ezt meg kell csinálnunk.

Hozzávalók:
-1db befőttes üveg
-víz
-mosogatószer
-ecet
-ételszínező

A befőttes üveget töltsük meg 3/4 -éig vízzel,majd tegyünk bele 1 teáskanál ecetet és 1 tk. mosogatószert,cseppentsünk bele egy-két csepp ételszínezőt.Zárjuk le a befőttes üveget körkörösen rázzuk és TÁDÁM márl átható is benne a tornádó!!
A siker itt sem maradt el,nagyon látványos kis kísérlet.
Az én képem nem nagyon sikerült,annyira nem látszik rajta a tornádó,de élőben nagyon szupi.





Lesz még folytatás. :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése